Już jutro czwarty zjazd warsztatowy.
Warsztat "Po co komu fabuła? Jak opowieść może zmienić nastawienie, tajemnice opowieści (modnie - storytellingu
)" będzie okazją do poznania pracy fabularnej i jej potencjalnych obszarów zastosowania w pracy instytucji kultury.
Osoby uczestniczące poznają typowe struktury narracyjne stosowane zarówno w mediach tradycyjnych (linearnych) jak i interaktywnych związanych z grami fabularnymi czy decyzyjnymi. Wspólnie odkryjemy gdzie i kiedy warto wplatać opowieść do realizowanych działań projektowych i jak fabuła może stać się nośnikiem grywalizacji. Efektem tej podróży będą próbki i struktury własnych opowiadań z zacięciem społecznym.
Metodologia - działamy w nurcie edukacji nieformalnej i aktywnej. Warsztat składa się z powiązanych ze sobą części, realizowanych zgodnie z cyklem Kolbów. W ramach programu pojawią się m.in. próbne rozgrywki, dyskusji moderwana, ćwiczenia indywidualne i grupowe, projektowanie tekstów i inne formy pracy kreatywnej.
Rezultatem warsztatu będzie:
-
zdobycie wiedzy na temat typów narracji,
-
identyfikacja potrzeb grupy docelowej,
-
poznanie ciekawych przykładów gier narracyjnych,
-
stworzenie próbnej wersji własnej gry tekstowej.
Prowadzenie zajęć: Marcin Mitzner, dyrektor programowy GD Events (aka
Ale Granda), trener STOP i twórca ponad 400 gier edukacyjnych. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych, Akademii Pedagogiki Specjalnej i Szkoły Treningu Grupowego. Realizował projekty grywalizacyjne m.in. dla Narodowego Centrum Kultury, Muzeum Historii Polski, Fundacji Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom czy Instytut Pileckiego w Berlinie. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej, Mazowieckiego Impulsu Kultury i Słoneczników Czasu Dzieci. Wykłada na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-społecznych i Szkoleń. Autor tekstów na temat gier, ich zastosowania i popularyzacji dla m.in Tekstualiów, Labib czy Nocy Bibliotek.