25 kwietnia 2024

Warsztaty "Po co komu fabuła? Jak opowieść może zmienić nastawienie, tajemnice opowieści (modnie - storytellingu :))"

Już jutro czwarty zjazd warsztatowy.
 
Warsztat "Po co komu fabuła? Jak opowieść może zmienić nastawienie, tajemnice opowieści (modnie - storytellingu )" będzie okazją do poznania pracy fabularnej i jej potencjalnych obszarów zastosowania w pracy instytucji kultury.
Osoby uczestniczące poznają typowe struktury narracyjne stosowane zarówno w mediach tradycyjnych (linearnych) jak i interaktywnych związanych z grami fabularnymi czy decyzyjnymi. Wspólnie odkryjemy gdzie i kiedy warto wplatać opowieść do realizowanych działań projektowych i jak fabuła może stać się nośnikiem grywalizacji. Efektem tej podróży będą próbki i struktury własnych opowiadań z zacięciem społecznym.
 

Metodologia - działamy w nurcie edukacji nieformalnej i aktywnej. Warsztat składa się z powiązanych ze sobą części, realizowanych zgodnie z cyklem Kolbów. W ramach programu  pojawią się m.in. próbne rozgrywki, dyskusji moderwana, ćwiczenia indywidualne i grupowe, projektowanie tekstów i inne formy pracy kreatywnej. 

Rezultatem warsztatu będzie: 

  • zdobycie wiedzy na temat typów narracji,

  • identyfikacja potrzeb grupy docelowej,

  • poznanie ciekawych przykładów gier narracyjnych, 

  • stworzenie próbnej wersji własnej gry tekstowej. 

 
 
Prowadzenie zajęć: Marcin Mitzner, dyrektor programowy GD Events (aka Ale Granda), trener STOP i twórca ponad 400 gier edukacyjnych. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych, Akademii Pedagogiki Specjalnej i Szkoły Treningu Grupowego. Realizował projekty grywalizacyjne m.in. dla Narodowego Centrum Kultury, Muzeum Historii Polski, Fundacji Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom czy Instytut Pileckiego w Berlinie. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej, Mazowieckiego Impulsu Kultury i Słoneczników Czasu Dzieci. Wykłada na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-społecznych i Szkoleń. Autor tekstów na temat gier, ich zastosowania i popularyzacji dla m.in Tekstualiów, Labib czy Nocy Bibliotek.

Adres

Czyżówka 14
Lokal 1.5.8
Kraków

Kontakt

Menu

Śledź nas

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.